späť na články

Nový web pre Unilabs Slovensko

Andrej Košťál
Chief Operating Officer
Nový web pre Unilabs Slovensko

Rýchle zhrnutie: V článku sa dozviete, ako sa nám pred koncom roka podarilo spustiť nový web pre spoločnosť Unilabs Slovensko, ktorý je najrýchlejšie rastúcim poskytovateľom laboratórnej diagnostiky v Strednej Európe.


O Unilabs Slovensko

Poskytuje služby laboratórnej diagnostiky od roku 1997 a patrí medzi najväčších poskytovateľov diagnostických služieb na Slovensku. Zároveň je súčasťou nadnárodnej skupiny Unilabs, ktorá patrí k európskym lídrom v diagnostike.

Denne vyšetrí vzorky viac ako 12 500 pacientov a zrealizuje vyše 90-tisíc vyšetrení. Toto zvláda vďaka perfektne vyladeným procesom a ukážkovým dôrazom na kvalitu.

Dôležitú úlohu zohrali aj v rámci zvládania pandémie, keď medzi prvými prinášali nové efektívne možnosti testovania a ich laboratóriá denne odhaľovali nové prípady COVID-19. Okrem toho publikovali viacero štúdií, ktoré boli dôležité pre pochopenie pandémie na Slovensku.

Ako prebiehala tvorba nového webu

Cieľom bolo preniesť dizajn pôvodného webu bližšie ku korporátnej identite Unilabs.com. V projekte sme spoločne urobili množstvo vylepšení tak, aby bol prehľadnejší a najmä použiteľnejší pre hlavné skupiny návštevníkov – lekárov a pacientov. Toto bola jedna z najväčších výziev celého projektu.

Pôvodný web plnil najmä servisný účel pre lekárov, ktorí si na ňom vedeli skontrolovať katalóg služieb, cenu vyšetrení či objednať odberový materiál. Chýbala mu však navigačná cesta, ktorá by slúžila verejnosti resp. pacientom. Tí hľadali najmä informácie o COVID-19, o možnostiach testovania, kontakty na ambulacie alebo sa potrebovali dostať k objednávke vyšetrenia pre samoplatcov. Web ich však v tomto smere nedokázal dobre obslúžiť. K odhaleniu týchto problémov nám veľmi pomohla aj analýza požiadaviek z live-chatu a nahrávky návštevníkov prestredníctvom služby Hotjar.

Vo finále nám išlo o zachovanie všetkých služieb pre lekárov, aby ostali ľahko dostupné a prehľadné, ale tiež sme chceli vytvoriť priestor, kde aj pacient nájde to, čo hľadá.

Silnou devízou Unilabs Slovensko je aj ich blog – digitálny časopis InVitro. Články pripravujú odborníci a sú skvelým materiálom nie len pre odbornú, ale aj širokú verejnosť. Pre Unilabs Slovensko sme už v minulosti vytvorili projekt lab.online, kde sa pacienti vedia na vyšetrenie objednať priamo.

Na novom webe sme chceli prepojiť odborné články s lab.online tak, aby sa čitateľ v prípade záujmu rýchlo preklikol na vyšetrenie, ktoré súvisí s témou článku.

Celý projekt sa nám podarilo dostať do tohto stavu aj vďaka tomu, že v rámci návrhu prebehla rozsiahla analýza webovej analytiky, konkurencie, heuristiky, pravidelne sme konzultovali s klientom a návrh sme prostredníctvom prototypu testovali s reálnymi používateľmi webu.

Záver

Návrh aj vývoj sme zvládli v priebehu pár mesiacov. Vďačiť za to môžeme aj nadštandardnej spolupráci zo strany Unilabs Slovensko. Ich precíznosť v procesoch sa ukázala nielen v rámci diagnostických služieb, ale aj pri tomto projekte.

Vďaka, samozrejme, patrí aj všetkým kolegom, ktorí sa podieľali na úspešnom dokončení projektu, a už teraz sa tešíme na ďalšie spoločné výzvy.

Andrej Košťál
Chief Operating Officer

COO Bluewebu, je odborník s bohatými skúsenosťami v analytike, UX, CRO, kódovaní a projektovom manažmente. Svoje znalosti využíva pri vedení tímov a realizácii inovatívnych riešení. Aktívne…


Páčil sa vám článok?
Zdieľajte.

Zaujala vás naša práca
a máte záujem o kvalitný e-shop?

Začnime spolu
nový projekt

Napíšte nám
Blueweb

Navrhujeme, vyvíjame a
optimalizujeme e-shopy na mieru.