späť na články

Aký bol rok 2020 v Bluewebe

Aký bol rok 2020 v Bluewebe

Rýchle zhrnutie: Našich pár slov ako bodka za týmto nevyspytateľným rokom.


Po predošlom úspešnom roku 2019 sa mi veľmi ťažko bilancuje rok aktuálny. Z hľadiska výsledkov to bol pre nás rok úspešný, ale tie sú v kontexte súčasnej situácie minimálne podstatné, a preto im nebudem venovať pozornosť. Ak by som mal celý rok zhrnúť jedným slovom, tak by som ho nazval náročným.

Náročný po projektovej stránke, kedy sa najmä na jar celková neistota a zmeny priorít u klientov premenili na zaberák pre celkový manažment chodu celej firmy. 

Náročný po stránke personálnej. Prijali sme nových kolegov s diametrálne odlišným výberovým procesom oproti tomu v minulosti. 

A náročný predovšetkým po ľudskej stránke. Doma na home-office sme zistili, ako skvele sa nám pracuje, keď sme fyzicky spolu v našich kanceláriách. Sme tím a sme predovšetkým kamaráti, ktorí spolu radi trávia pracovný aj voľný čas. Pre nás je home-office výborný nástroj iba vtedy, keď nie je nanútený a hlavne dlhodobý. 

Aj napriek všetkým okolnostiam sa tento rok e-commerce darilo, asi najviac z celého IT sektora. Epidémia urýchlila transformáciu offline predajcov do online sveta a rástli takmer všetky segmenty. Sami sme to videli na nápore návštevnosti a predajov. V podstate sa táto krivka držala hore nielen cez vianočnú sezónu, ale aj počas roka a najmä na jar.

Celý rok bol poriadna makačka a nevyhli sme sa aj pár prešľapom na našej strane. Od vzniknutých problémov však nikdy neuhýbame a ku všetkým sa staviame čelom, tak to je u nás zvykom. Ďakujem kolegom, ktorí počas celého roka makali, a tiež klientom za ich prístup pri hľadaní riešení počas neočakávaných situácií. Nakoniec všetko dobre dopadlo.

Ako som už spomínal, počas roka sme sa rozrástli o nových kolegov. Do tímu nám pribudli projekťáčka Peťa a backend vývojár Filip.

Stihli sme premigrovať gro projektov a po novom nám už bežia zo škálovatelnejšieho a stabilného clusteru. Tržbami sme narástli o plánovaných 30% a okrem toho sme výrazne posunuli interné procesy. Možno jedinou výraznejšou škvrnou je, že sa nám nepodarilo počas roka rozvinúť produkt tak ako sme plánovali a celoročne sme ho zanedbávali. Máme teda nesplnený záväzok do nasledujúceho roka.

Do nového roka si neprajem nič iné ako čo najskorší návrat k (novému) normálu. Tento rok nám všetkým ukázal čo je podstatné a na čom záleží. Na koniec ešte pripájam fotogalériu zo spoločných chvíľ, nech si pripomenieme, že to, čo robíme, je v prvom rade o ľuďoch a pre ľudí.

Kubo pred viac ako ôsmimi rokmi spolu-zakladal Blueweb a v súčasnosti je aj jeho CEO. Profesne ex-vývojár s bohatými presahmi do SEO, UX a ostatných oblastí e-commerce. V…


Páčil sa vám článok?
Zdieľajte.

Zaujala vás naša práca
a máte záujem o kvalitný e-shop?

Začnime spolu
nový projekt

Napíšte nám