späť na články

Rok 2022 v Bluewebe

Rok 2022 v Bluewebe

Rýchle zhrnutie: Stalo sa už tradíciou napísať článok so zhodnotením roka, tak po uplynulých rokoch čítate verziu s číslom 2022.


Po predošlých dvoch rokoch, ktoré boli v znamení obrovského rozmachu v e-commerce, bol 2022 diametrálne iný. Ústup covidu, ale najmä nečakaná vojna na Ukrajine a súvisiaca inflácia či vysoké ceny energií spôsobili, že od Q1/2022 bol e-commerce v poklese, čo sa prejavilo ako na plánoch našich klientov, tak aj ne/priamo na našich. Aj napriek tomu, že sme znova medziročne narástli, bol to zrejme najnáročnejší rok v histórii firmy z pohľadu manažmentu – ktorý bol výrazne viac reaktívny, ako by sme chceli či očakávali.

V prvej polovici roka sme rozbehli tímové OKR, ktoré sme počas leta museli pozastaviť. Druhá polovica roka sa niesla v znamení operatívy a stabilizácie. Síce sa nám podarilo tržbami medziročne narásť o viac ako 35 %, po dlhej dobe sme zažili rok, keď končíme v menšom počte kolegov, ako sme začali. Ku koncu roka sme sa objavili v magazíne Forbes a začali aj s pomocou externého konzultanta upravovať firemnú stratégiu. Situácia vo svete nám pomohla urýchliť niektoré nepopulárne rozhodnutia, ktoré máme interne označené ako reštart.

Za projektový vrchol tohto roka považujeme spustenie nového e-shopu pre ZAJO – na ktorom v rôznych fázach pracovala takmer polovica tímu. O to náročnejšie to bolo, že s novým e-shopom klient menil aj fulfillment spoločnosť a ergo sa upravovali procesy naviazané na klientov ERP systém. Rozbehli sme aj tvorbu e-shopu pre Solidway a, samozrejme, sme sa venovali našim súčasným klientom. Špecifický projekt, ktorému sme sa začali v tomto roku ešte intenzívnejšie venovať, je e-commerce konferencia Upterdam, ktorú po predošlých úspešných ročníkoch organizujeme už ako hlavný organizátor.

Nebol to jednoduchý rok, ale zas a znova ukázal, že je to o ľuďoch. V podstatných momentoch sa zomkli a makali, za čo by som im chcel ešte raz poďakovať. Okrem práce si vieme užiť spoločný čas aj ako ľudia – mali sme 2 výborné teambuildingy, či sme sa zapojili do iniciatívy Movember, alebo sme spolu len tak športovali či sa saunovali.

V novom roku pokračujeme v stabilizácii a sfinalizovaní novej stratégie. Menšie ciele ako tieto na Q1/2023 mať nemôžme. Okrem toho hľadáme marketingového manažéra, senior produktového dizajnéra a čoskoro aj ďalších vývojárov. Držme si palce!

Kubo pred viac ako jedenásť rokmi spolu-zakladal Blueweb a v súčasnosti je aj jeho CEO. Profesne ex-vývojár s bohatými presahmi do SEO, UX a ostatných oblastí e-commerce. V…


Páčil sa vám článok?
Zdieľajte.

Zaujala vás naša práca
a máte záujem o kvalitný e-shop?

Začnime spolu
nový projekt

Napíšte nám
Blueweb

Navrhujeme, vyvíjame a
optimalizujeme e-shopy na mieru.