ZAJO

Oblečenie a vybavenie do hôr

Ukážka designu
O značke

Firma ZAJO vznikla v garážových podmienkach, no dnes ju nájdeme v 18 krajinách sveta. „Zameriavame sa na výrobu odolných a funkčných produktov, ktoré poslúžia každému – či už outdoorovému nadšencovi, horolezcovi, alebo víkendovému objaviteľovi prírody.“

Úvod

Pri vytváraní nového e-shopu pre slovenskú značku outdoorového oblečenia ZAJO sme sa sústredili na jednoduchosť a prehľadnosť. Zajo predáva svoje produkty po celom svete, a preto sme pre nich navrhli moderný e-shop, ktorý zákazníkom umožní pohodlný nákup a klientom jednoduchú administráciu.

V minulosti sme už úspešne pracovali na iných fashion e-shopoch pre značky ako Gate, Glash a Ozeta. Tento článok analyzuje prekážky, s ktorými sme sa stretli, spoluprácu s klientom pri navrhovaní riešení a výsledky, ktoré sme dosiahli.

    Výzvy a ciele

    Naším cieľom bolo zabezpečiť hladký vývoj a rýchle spustenie e-shopu, nájsť ideálnu rovnováhu medzi funkcionalitou a estetikou a vytvoriť efektívny návrh aj bez podrobnej znalosti používateľov. Snažili sme sa tiež zjednodušiť výber produktov a zabezpečiť, že e-shop bude dostupný pre viacero krajín.

    Pred začiatkom práce sme si dôkladne preskúmali požiadavky a zhromaždili všetky nevyhnutné informácie. Následne sme sa sústredili na dizajnový návrh, ktorý kombinuje prvky z pôvodného dizajnového manuálu s čistým a prehľadným štýlom.

    Prečítajte si viac o našich procesoch

    Ako navrhnúť dobrý e-shop: Takto ušetríte čas, nervy aj rozpočet

    

    Kľúčové metriky a úspechy

    • +19,7 % zvýšenie priemernej hodnoty objednávky
    • +15,8 % zlepšenie rýchlosti načítania
    • 68 % nižšia miera odchodu používateľa
    • +32 % priemerné trvanie návštevy e-shopu

    Funkcie

    Naším cieľom bolo ponúknuť zákazníkom čo najlepší nákupný zážitok. Preto sme e-shop doplnili o funkcie, ktoré uľahčia nákup, ako rýchly nákup, pokročilé vyhľadávanie, pokročilú zákaznícku zónu a ďalšie!

    1. Pútavý detail produktu

    Veľkou motiváciou pri výbere sú produktové fotografie. Zachytávajú produkty v akcii a ilustrujú, ako produkt funguje. Aby fotografie vynikli, umiestnili sme ich do minimalistického dizajnu.

    Pri výbere oblečenia a vybavenia do hôr, samozrejme, nestačí výber na základe vzhľadu. Dôležitým aspektom sú informácie o produkte, jeho vlastnostiach a recenzie od nakupujúcich. Rovnakú pozornosť sme venovali aj technickým špecifikáciám produktov.

    2. Hodnotenie zákazníkov

    Pokiaľ ide o outdoorové vybavenie, je dôležité vedieť, ako dobre fungujú produkty v teréne – tu prichádzajú na rad používateľské recenzie. Poskytujú dôležité informácie o tom, ako funguje materiál, ako sa správa v rôznych teplotách alebo aký odolný je samotný produkt.

    Do zoznamu produktov sme pridali možnosť filtrovať na základe najlepšie hodnotených produktov, čo umožňuje zákazníkom rýchlo si vybrať tie produkty, ktoré sú najspoľajhlivejšie.

    3. Nadupaný zoznam produktov

    Medzi zaujímavé funkcie zoznamu produktov patria virtuálne kategórie. Rozdeľujú sortiment podľa kategórií, do ktorých sú zaradené na základe ich vlastností, napríklad podľa toho, na akú činnosť sú určené. Už teda nemusíte strácať čas tým, či je produkt vhodný na lyžovanie, či turistiku. Ľahko nájdete to, čo potrebujete na jednom mieste, a môžete sa zamerať len na vašu obľúbenú aktivitu.

    Funkcia quick buy (rýchly nákup) vám umožní rýchle zakúpenie produktu bez nutnosti prejsť na produktové informácie. A ako bonus, pokročilý produktový filter vám umožní presné filtrovanie podľa vašich preferencií ako sú farba a veľkosť, ale napríklad aj zoradenie produktov podľa ich váhy.

    4. Najobľúbenejšie z obľúbených

    Pridávaním produktov do obľúbených si budujete svoj vlastný zoznam obľúbených produktov s unikátnou adresou. Stačí teda zdieľať jediný odkaz, ktorý môžete posielať svojim známym (namiesto posielania viacerých odkazov na jednotlivé produkty).

    5. Košík a objednávkový proces

    Usilovali sme sa o čo najviac vizuálne čisté prostredie, bez rušivých elementov. Vytvorili sme objednávkový proces, ktorý umožňuje jednoduchý a intuitívny nákup. Kvôli možnosti zaslania produktov aj do zahraničia, ktorú Zajo ponúka, sme do košíka pridali možnosť poistenia balíka – a to jediným kliknutím.

    Súčasťou formulárov objednávky je aj live validácia e-mailovej adresy a telefónneho čísla. Upozorní vás v prípade, že systém vyhodnotí vpísaný text ako chybný alebo v nesprávnom formáte. Takýmto spôsobom predchádzame nežiadúcim chybám zo strany zákazníkov. Okrem samotnej objednávky poskytujeme zákazníkom aj možnosť pridania spätnej väzby a doregistrovania sa po dokončení objednávky.

    6. Zabudnuté produkty sa vedia ozvať

    Vložili ste si produkty do košíka a opustili ste e-shop? V takom prípade zákazníkov upozorníme na produkty v košíku a vyzveme ich k dokončeniu transakcie. Môžete teda pokračovať s nákupom presne tam, kde ste skončili.

    7. Prihlasovanie a registrácia

    Okrem bežných spôsobov prihlasovania, ako sú prihlasovanie cez e-mail alebo sociálne siete, ponúkame aj možnosť jednorázového hesla. Toto heslo môže úplne nahradiť klasické heslo alebo slúžiť ako ďalšia vrstva zabezpečenia účtu. Ak sa chcete dozvedieť viac o tom, čo je jednorázové heslo a ako funguje, prečítajte si náš článok Čo je jednorázové heslo a je naozaj bezpečné?.

    8. Pokročilé vyhľadávanie

    Implementovali sme pokročilé vyhľadávanie, ktoré pozná aj synonymá. Aby sme vám uľahčili hľadanie, integrovali sme do systému aj našepkávač (autocomplete). Navyše, priamo v rámci vyhľadávania zobrazujeme aj populárne produkty, aby ste mali rýchlejší prístup k najvyhľadávanejším produktom.

    9. Menu builder

    Pomocou menu buildera si vie klient vytvoriť flexibilné navigačné menu podľa svojich požiadaviek a preferencií. Vie si zoradiť kategórie a podkategórie zobrazené v menu, aby sa zákazníci na webovej stránke ľahko zorientovali a mohli efektívne prechádzať obsahom.

    10. Vrátenia a výmeny zo zákazníckej sekcie

    Vaše objednávky sú prehľadne zoradené v zákazníckej sekcii. Ak by ste sa dostali do situácie, že budete musieť niečo reklamovať alebo vymeniť, nemusíte sa báť. Žiadosť o reklamáciu alebo výmenu tovaru máte možnosť odoslať priamo z vášho profilu.

    11. Obsahové elementy

    Pri vytváraní e-shopu pomocou nášho systému Venalio sme postupovali ako pri skladaní z lego kociek. Postupne sme pridávali nové funkcie a prvky do jednotlivých častí, ktoré sme navrhli tak, aby spĺňali požiadavky e-shopu.

    Mali sme presnú predstavu o tom, ako by mal e-shop vyzerať a čo by mal obsahovať, aby bol pre zákazníkov atraktívny a funkčný. Dôležitým krokom bolo zhodnotiť vhodnosť jednotlivých prvkov na základe dát, ktoré sme získali v discovery fáze.

    12. Rozšírenie e-shopu o nové platobné možnosti

    Nakupovanie sa stalo ešte jednoduchším a pohodlnejším vďaka rôznym platobným možnostiam, ktoré sme implementovali na e-shope. Bez ohľadu na to, aký spôsob platby si zákazníci vyberú, môžu sa spoľahnúť na to, že naše služby pokryjú všetky bežné platobné metódy. Zákazníci môžu nakupovať pomocou PayPalu, bankového prevodu alebo debetnej a kreditnej karty.

    Ďalšie vylepšenia

    • smooth pridávanie do košíka,
    • hodnotenia s prekladom,
    • odpovede na hodnotenia,
    • vypredaný produkt v košíku,
    • dodatočná registrácia po objednávke.

    Použité technológie

    Projekt Zajo bol realizovaný z pohľadu backend programovania na frameworku Nette. Na pozadí vzniklo aj výrazné prepojenie so softvérom Abra. Systém beží na viacerých serveroch, ako každý z našich a projektov a funguje s 21 jazykmi. Špecialitou bolo výroba generátora na darčekové poukazy. Čo sa frontendu týka, ten bol budovaný na frameworku Tailwind na princípe utility first.


    Použili sme moderné formáty obrázkov a videa webp/webm, a taktiež pribudla možnosť 3D galérii. Pri tvorbe nám na pozadí pomáhali tandem task manažéra a bundlera vo forme Webpacku a Gulpu pre optimálnejši kód a tým zabezpečené rýchlejšie načítanie e-shopu. Samozrejmosťou je asynchrónne načítavanie CSS a JS len v tom prípade keď je to potrebné, ale aj Linter na kontrolu kvality písaneho kódu.

    Záver

    Vytvorenie nového e-shopu pre slovenskú značku outdoorového oblečenia bolo pre nás výnimočným projektom. Úzkou spoluprácou s klientom sme úspešne navrhli a implementovali moderný e-shop, ktorý je jednoduchý na používanie a ponúka zákazníkom pohodlný nákupný zážitok. S množstvom užitočných funkcií sme zabezpečili, že e-shop vyhovuje potrebám zákazníkov, zároveň je ľahko spravovateľný a prispôsobiteľný pre našich klientov. Sme hrdí na výsledky, ktoré sme dosiahli, a tešíme sa na ďalšie úspešné projekty v budúcnosti.


    Zhodnotenie spolupráce

    ZAJO

    Majiteľ, ZAJO

    Majiteľ, ZAJO

    „Naša skúsenosť so spoluprácou s firmou Blueweb je vynikajúca. Celý tím na nás zapôsobil svojím prístupom, veľmi efektívne dokáže riešiť naše požiadavky a nezriedka aj sami prichádzajú s inovatívnymi riešeniami, ako náš projekt pozdvihnúť. Oceňujeme tiež vysokú úroveň flexibility, rýchlu podporu a neustálu ústretovosť, vysokú úroveň organizácie celého projektu a jednotlivých procesov, vďaka čomu je celá spolupráca veľmi efektívna a priamočiara. Blueweb jednoznačne môžeme odporučiť ako špičkového, spoľahlivého partnera.“

    Majiteľ, ZAJO

    Pozrieť e-shop

    Ďalšia referencia

    Unilabs Online

    Spoľahlivý prehľad o vašom zdraví

    Pozrieť referenciu
    Zaujala vás naša práca
    a máte záujem o kvalitný e-shop?

    Začnime spolu
    nový projekt

    Napíšte nám
    Blueweb

    Navrhujeme, vyvíjame a
    optimalizujeme e-shopy na mieru.