späť na články

[Prípadová štúdia] Inovatívny spôsob predaja oblečenia cez predplatné

[Prípadová štúdia] Inovatívny spôsob predaja oblečenia cez predplatné

Rýchle zhrnutie: Pre Isadore sme vyvinuli inovatívny koncept predaja cyklistického oblečenia formou mesačného predplatného - zrejme ako prví v Česko-Slovensku. Prečítajte si, ako to funguje a čo to obnášalo z technického a procesného hľadiska.


Vždy sme veľmi radi, keď s našimi klientmi môžeme vyvíjať nové inovatívne funkcie. Jednou z nich, ktorú v článku predstavíme, je predplatné cyklistického oblečenia. S týmto nápadom prišli chalani z Isadore po spustení 100% recyklovanej kolekcie dresov. Inšpirovali sa trendmi zo zahraničia, spoločenskou zodpovednosťou a cirkulárnou ekonomikou.

Proces nákupu

Landing page

Vstupná stránka s popisom programu


V kategórii Predplatné sme pripravili vysvetľujúcu landing page, kde je popísané ako program funguje, prečo je výhodný, ponuku balíčkov a často kladené otázky.


Programy

Výber balíčka predplatného


Pre pridanie predplatného do košíka je v prvom kroku potrebné vybrať balíček. Balíčky sa líšia počtom predplatených produktov a cenou, pričom ich porovnanie je vizualizované klasickou porovnávacou tabuľkou. Zákazník si môže vybrať mesačnú alebo ročnú platbu, kedy automaticky získava 1 mesiac zdarma.


Výber produktov v predplatnom


Pred pridaním predplatného do košíka si zákazník navolí z ponuky produktov, ktoré sú k dispozícii v predplatnom na samostatnej podstránke.


Objednávkový proces


V košíku je vidieť produkt s predplatným, dĺžku predplatného a navolené produkty. Objednávkový proces je totožný s klasickou objednávkou, upravené sú len spôsoby dopravy a platby a ich ceny. 


Prehľad predplatného v mojom účte


Manažment predplatného, teda kedy bude zrealizovaná ďalšia platba, možnosť výmeny produktov či zrušenie, sa realizuje v mojom účte v novej sekcii s predplatným.


Technické a procesné riešenie na pozadí

Väčšina programátorských prác bola vykonaná na pozadí e-shopu - najskôr sme namodelovali a upravili procesy spracovania objednávky, zohľadňujúc špecifiká predplatného. Veľkou výhodou boli už vyvinuté funkcionality - evidencia viacerých skladov, integrácia čítačiek čiarových kódov a ďalšie, vďaka čomu bol samotný vývoj jednoduchý a rozhodovanie, či na predplatné využijeme externú službu alebo to naprogramujeme, malo jednoznačného víťaza. Riešenie okrem iného obsahuje:

  • opakované platby cez platobnú bránu Adyen
  • implementácia predplatného cez PayPal
  • evidencia použitých produktov na novom sklade
  • výber z ponuky nových a použitých produktov
  • prioritná rezervácia produktov zo skladu použitých produktov
  • generovanie jedinečných štítkov pre použité produkty
  • automatizované generovanie opakovaných objednávok, faktúr a strhávanie platieb
  • automatizované generovanie spätného štítku a zaslanie zákazníkovi
  • upravený proces vybavenia objednávky pre vyskladnenie použitých produktov čítačkou čiarových kódov
  • evidenciu stavu a počtu použití produktov
  • kategórie rezervácií v sklade použitých produktov - oprava, pranie

Vývoj riešenia vrátane všetkých iterácií zabral celkovo cca 8 týždňov, pričom sme na realizácii strávili cca 200 hodín čistého času.

Pozrite si reklamné video k predplatnému alebo ho priamo preskúmajte na webe.

Kubo pred viac ako ôsmimi rokmi spolu-zakladal Blueweb a v súčasnosti je jeho CEO. Profesne ex-vývojár s bohatými presahmi do SEO, UX a ostatných oblastí e-commerce. V…


Páčil sa vám článok?
Zdieľajte.

Zaujala vás naša práca
a máte záujem o kvalitný e-shop?

Začnime spolu
nový projekt

Napíšte nám